Des riffs et des blast rapides et techniques qui laissent une place aux expérimentations électroniques ou jazzy et aux mélodies pop, des textes mystérieux, un chanteur à la voix surpuissante. Bienvenue dans le monde de The Dillinger Escape Plan. Si le groupe du New Jersey existe depuis la fin des années 90, son line-up a changé régulièrement, et sa musique a constamment évolué sans pour autant trahir son esprit originel. Il était de passage à la Dynamo de Toulouse le 26 septembre 2013. Rencontre avec Ben Weinman, un des fondateurs et guitaristes du groupe, et Liam Wilson, bassiste.
Is « One of Us is a Killer » a concept-album ?
Ben :
Liam :
The lyrics of Dimitri were quite surrealistic. I never understood their meaning. The ones by Greg are more personnal, less abstract but remain mysterious. Are enigmatic lyrics a concept of the Dillinger Escape Plan ?
Ben :
Liam :
Ben :
The first time I listened to your music, it was « Calculating Infifinity ». It reminded me of King Crimson. Is this band an influence for you ?
Ben :
Liam :
On « Miss Machine » and « Ire Works », you used some experimental electronics. On the two latest albums, you gave them up. Why ?
Ben :
Liam :
Ben :
Liam :
On your EP with Mike Patton, you made a cover of « Come to Daddy » by Aphex Twin. Is he also an influence for you ?
Ben :
Liam :
The song « Baby’s First Coffin » were on the soundtrack of the teen-movie « Underworld ». Why ?
Liam :
Ben :
Liam :
Will you write a whole soundtrack for a movie ?
Ben :
What has the former co-foundator of the band Adam Doll become ?
Ben :
In the South park episode called « It’s a Jersey thing », people from New Jersey were discribed as arrogant and swanky. Have you seen it ?
Liam :
Ben :
Liam :
Ben :
Liam :
What do you think of the straight-edge movement ? Is it still active in the USA ?
Ben :
Ben :
Liam :
Ben :
Propos recueillis par Thomas Arlès
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